Chimera® News

Personal acquaintance

Transparante & voorspelbare arbeidsvoorwaarden m.i.v. 1-8-2022

31 July 2022

Met ingang van 1 augustus 2022 treedt de Wet Transparante en voorspelbare arbeidsvoorwaarden in werking. Door de invoering van deze wet, een implementatie van de Europese Richtlijn Transparante en voorspelbare arbeidsvoorwaarden, krijgen werknemers meer rechten binnen het dienstverband. Uitbreiding informatieplicht werkgever Kort gezegd houdt deze uitbreiding in dat u wordt verplicht schriftelijk en uiterlijk binnen […]

Verder lezen

Partnership DPQ consulting services Namibia

14 February 2022

Managementsystemen worden over de hele wereld toegepast, in verschillende toepassingen en bij verschillende bedrijfstakken. De afgelopen jaren hebben wij met ons Cloud based systeem o.a. een ISO 9001 systeem opgezet voor een relatie in Namibië en daar ook de audits en directiebeoordelingen begeleid. Een enorme ervaring in een prachtig land met een warm welkom, groeiende […]

Verder lezen

LMRA kaartjes gecombineerd met veiligheid & gedrag

21 November 2021

Vanuit VCA voor bedrijven zijn al langer LMRA kaartjes in gebruik waarmee alle personen op projectlocaties gestimuleerd worden zelf te blijven nadenken over hún veiligheid tijdens het werk. Nu komt daar vanuit de veiligheidsladder het stimuleren van gewenst gedrag en veiligheidsbewustzijn bij. Maar als bedrijf wil je niet méér formulieren en processen en juist daarom […]

Verder lezen

CE & UKCA productmarkering

3 September 2021

De Brexit heeft naast de vele wijzigingen op administratief en operationeel vlak ook invloed op de productcertificering. Binnen de Europese Unie hanteren we voor een groot aantal producten de CE certificatie; een productwaarborg welke geldig is binnen de gehele EU. Nu de UK geen onderdeel meer vormt van de EU gelden er aangepaste regels voor […]

Verder lezen

BHV & corona

3 September 2021

Een van de voordelen van samenwerken met Assyst is dat wij de ontwikkelingen in wet en regelgeving volgen en onze relaties informeren over onderwerpen die van toepassing kunnen zijn op de organisatie. De afgelopen tijd zijn wij vanuit de Arbo-wet onder andere in de branche-RI&E vragen tegengekomen met betrekking tot corona en de inzet van […]

Verder lezen

Corona protocol werkinstructie personeelsinformatie

17 December 2020

Ook op zoek naar personeelsinformatie over corona? Zo kwamen wij al wat uitgewerkte informatie tegen die wellicht ook voor jou van toepassing kan zijn. Let wel op, deze informatie past nooit 100% maar kan een goede opstap zijn om er een eigen informatiestuk van te maken. Gebruik de informatie als je wilt, voor je zelf, […]

Verder lezen

Tijdelijke aanvulling Arbowet ivm bestrijding van het corona-virus

15 December 2020

Besluit van 25 november 2020, houdende tijdelijke wijziging van het Arbeidsomstandighedenbesluit en het Arbeidsveiligheidsbesluit I BES in verband met de bestrijding van het coronavirus (SARS-CoV-2) lees het gehele artikel gepubliceerd in het Staatsblad Na artikel 3.2 wordt een artikel ingevoegd, luidende: Artikel 3.2a Tijdelijke aanvullende vereisten ivm de bestrijding van de epidemie covid-19 Dit artikel […]

Verder lezen

Er zijn meer wegen naar een Veiligheidsladder!

21 October 2020

  Wij zijn altijd al een tikkeltje eigenwijs geweest. Vooral waar het de invulling van normen en richtlijnen betreft. Dat is de reden waarom wij eens goed naar de eisen uit De Veiligheidsladder® gekeken hebben en daar nu een invulling aan kunnen geven die aansluit bij de behoefte van de kleinere bedrijven. Wanneer ben jij […]

Verder lezen

Is een virusuitbraak onderdeel van het calamiteiten- of continuïteitsplan?

5 May 2020

De huidige situatie met COVID-19 zal in de meeste calamiteiten- of continuïteitsplannen niet voorkomen. Het is wel noodzaak om maatregelen te treffen.  De hieronder gegeven informatie samengesteld op basis van recent verschenen artikelen in de media en op informatie van het internet. De tips zijn vooral bestemd om werkgevers op weg te helpen; aan de inhoud […]

Verder lezen

De thuiswerkplek in coronatijd

8 April 2020

Maar niet iedereen heeft een geschikte thuiswerkplek en wordt er gewerkt aan de keukentafel of op de bank.  Het Arbeidsomstandighedenbesluit heeft ‘thuiswerken’ vervangen door ‘plaats onafhankelijke arbeid’; plaats-, tijd- en apparaat-onafhankelijk werken, in opdracht voor een werkgever, maar niet op een werkplek van die werkgever. Conform artikel 7:655 van het Burgerlijk Wetboek zijn ook bij thuiswerken afspraken […]

Verder lezen